یونیک فاینانس:هزاران کارآفرین بیست و چند ساله در سراسر جهان وجود دارند که بدون شک در همین لحظه در حال ایجاد یک نوآوری بزرگ هستند. یکی از این کارآفرینان جوان، ویتالیک باترین (Vitalik Buterin) نام دارد که مخترع اتریوم است، جوانی که توانست و اتریوم را به دومین جایگاه ارزهای دیجیتال جهان برساند.

مخترع اتریوم کیست؟

یونیک فاینانس:باترین ۲۳ ساله توانست یک نوع جدیدی از پول را اختراع کند که به اتریوم (Ethereum) مشهور شده است. اتریوم در حال حاضر در مجموع بیش از ۲۸ میلیارد دلار ارزش دارد و هر لحظه به ارزش آن افزوده می‌شود. اتریوم یک ارز رمزپایه مانند بیت کوین است که از توکن‌های دیجیتالی به نام اتر (Ether)‌ تشکیل می‌شود. مانند سایر ارزهای رمزپایه، مردم عمدتا از آن به عنوان یک دارایی سودآور برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند.
یونیک فاینانس:مخترع اتریوم ، ویتالیک باترین، متولد روسیه است و در کانادا بزرگ شده است؛ اما این روزها در شهر زاگ (Zug) در سوئیس زندگی می‌کند که بنیاد اتریوم (Ethereum Foundation) در آن مستقر است. بر اساس اطلاعاتی که در وب‌سایت باترین آمده است، مخترع اتریوم به عنوان ارشد تیم تحقیقاتی بنیاد اتریوم فعالیت می‌کند.

یونیک فاینانس:هر چند که اتریوم بسیار شبیه بیت کوین است و همواره با آن مقایسه می‌شود اما اختراع باترین در چند نکته‌ی کلیدی با بیت کوین متفاوت است. اتریوم مانند یک سیستم پردازشی غیرمتمرکز برای انواع اپلیکیشن‌ها است که اجازه می‌دهد داده‌های کلیدی روی بلاک چین ذخیره شود. استفاده از بلاک چین به جای یک پایگاه داده معمولی به منظور این است که کسی نتواند به تنهایی تغییراتی را اعمال کند؛ برای ایجاد تغییر باید یک توافق جمعی در کل شبکه بر قرار شود. وجود اتریوم سهم بزرگی در افزایش ICOها داشته است. برخی از آن‌ها توانسته‌اند صدها میلیون دلار سرمایه اولیه جمع آوری کنند.

یونیک فاینانس:همچنین بر خلاف بیت کوین که خالق آن هنوز به صورت دقیق مشخص نیست (گفته می‌شود یک شخص یا گروهی از افراد که با نام ساتوشی ناکوموتو بیت کوین را به وجود آورده‌اند)، مخترع اتریوم یعنی باترین در حال حاضر کاملا شناخته شده است، در کنفرانس‌های شرکت می‌کند و در شبکه اجتماعی توئیتر هم بسیار فعال است.

یونیک فاینانس:در مورد خصوصیات و ویژگی‌های مخترع اتریوم حرف‌های زیادی گفته می‌شود، بعضی‌ها می‌گویند او یک مسافر پر کار است که حتی وقت ماندن در خانه را هم ندارد. باترین حتی در حساب کاربری خود محل زندگی‌اش را «کره زمین» نوشته است.

او به پیرسون گفته است:

هدف کوتاه مدت من این است که داستان را عوض کنم؛ پروتکل نه فقط به خاطر من، بلکه به خاطر همه افرادی که توانایی حرکت به سمت جلو را دارند موفق خواهد شد.

یونیک فاینانس:اما هدف بلند مدت باترین بنیادی‌تر است. هدفمخترع اتریوم ایجاد یک اقتصاد است که هیچکس به تنهایی نتواند در آن تغییر ایجاد کند یا منافع خود را دنبال کند. در واقع اصل غیرمتمرکز بودن اتریوم بر اساس همین هدف ایجاد شده است. این موضوع به قدرت افراد برمی‌گردد کسانی که قدرت بیشتری در اختیار دارند می‌توانند خواسته‌های خود را به دیگران تحمیل کنند، اما باترین به دنبال این است که همه افراد قدرت برابر داشته باشند.

یونیک فاینانس:اتریوم به طور عجیبی یک گروه مشتاق که به دنبال شانس خود هستند را درست مانند سرمایه‌گذاران جوان (Gung-ho) در بازار سهام جذب کرده است. در بیشتر موارد اتریوم با وال استریت مقایسه می‌شود تا رابین هود؛ اما استثناهایی هم وجود دارد.

برنامه غذای جهانی سازمان ملل متحد (U.N.’s World Food Programme) از نسخه اختصاصی اتریوم برای توزیع کوپن غذا در بین پناهجویان استفاده می‌کند. مزیت بزرگ این کار، کاهش چشمگیر هزینه‌های پرداختی به شرکت‌های خدمات مالی –واسطه‌های معمول برای انجام معاملات- است.

 

یونیک فاینانس:اتریوم مانند خالق خود هنوز بسیار جوان است و آینده بلاک چین آن وابسته به احتمالات زیادی است. باید ببینیم ویتالیک باترین نابغه می‌تواند به همه آرزوهایش دست پیدا کند. اتریوم در حال حاضر بعد از بیت کوین مهم‌ترین ارز رمزپایه شناخته می‌شود و با رشد ارزشی که در سال‌های اخیر داشته است یک سرمایه‌گذاری خوب محسوب می‌شود. اگر شما هم به سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای رمزپایه علاقه‌مند هستید می‌توانید از طریق خدمات پیمنت۲۴ به و اتریوم بپردازید.


یونیک فاینانس اتریوم ,فاینانس ,یونیک ,باترین ,می‌شود ,کوین ,یونیک فاینانس ,مخترع اتریوم ,فاینانس اتریوم ,مقایسه می‌شود ,اتریوم مانند ,یونیک فاینانس اتریوم , منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قم درس پایگاه شعر طراح سایت پخش عمده پنیر پیتزا فروشگاه فروشگاه آنلاین پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان گروه موسیقی ارغنون